Sunday, March 13, 2016

Belajar dan terus belajar

Bismillah.

"Kaki auntie ni kenapa ya?"
(LRT Masjid Jamek, Mac 2016)

Betapa saya berharap saya punya masa dan kesempatan sebegini. Berharap dapat berbual dengan golongan ini. Allahu TT. Ternyata masa dan perhatian kadangkala sangat berharga untuk mereka. Nurul oh Nurul, singgah dan berbuallah meski sebentar cuma!

Saya sudah lama tidak keluar begini. Maka, saya biarkan kaki melangkah melewati pelbagai kedai. Daripada kedai buku hingga ke kedai baju baju mahupun gerai gerai. Saya sebenarnya agak gemar melihat bagaimana tiap orang berusaha mencari rezeki. Penuh kesungguhan di terik mentari. 

Sebelum melangkah pergi, mak cik yang ini pesan pula;

"Awak belajar lagi kan? Belajar rajin rajin ya. Manalah tahu jadi PM. Jadi PM nanti, jangan lupakan mak cik ya."

Fuh, dalamnya! Saya tersenyum lebar. Kata katanya membekas di hati saya.

Terima kasih untuk mereka. Moga terus ajarkan saya sesuatu biizdnillah.

(Oh ya, untuk exam dan mukhayyam hujung minggu depan, tolong doakan saya ya. Terima kasih!)

Wassalam,
Gombak.

No comments: