Tuesday, April 5, 2016

Awal April

Bismillah.

satu.

Hantaran 15K, kisah tudung sebuah butik antara yang laju diperkatakan beberapa tempoh ini selain GST, penyalahgunaan kuasa, korupsi, bauksit yang sudah tenggelam, kisah kisah masyarakat yang harus diperjuangkan, ummah yang tidak berhenti menderita. Ramai sekali yang berkongsikan pendapat dan pengalaman. Moga saya belajar sesuatu daripada apa yang terjadi. Dan ya, marilah dahulukan Tuhan dan bersederhana. Bukankah segala sisi sisi hidup dan mati untuk Allah? Terlalu klise ke di pendengaran dan pembacaan sehingga saya mungkin tidak mampu terjemahkan dalam bentuk aktiviti harian? 

dua.


"akak, kenapa kita kena memberi?"
Kisah di suatu bulatan.
#inspirasikita


tiga.


Perempuan dan bacaan Aprilnya yang entah sempat atau tak.

Sebuah rasa percaya yang dibina dalam dan diletakkan tinggi pada-Nya. Apa jua yang di hadapan, saya mahu gagah menghadapinya (padahal kadang takut, penat, sangsi, sedih, nangis dan macam macam lagi) insyaAllah. Menyiapkan diri untuk segala hal dengan segala kekuatan yang dibekalkan Tuhan. Biarlah. Biarlah Tuhan yang melebihi segala rasa. Biarlah penjagaan Tuhan tidak meragukan saya. Biar apa pun yang terjadi, saya tetap percaya pada Dia. Jika sudah percaya, adakah lagi ruang ruang kesangsian?

Teruntuk saya, sukarkah menjadi puteri nabi syuaib di zaman ini? Moga terus menjadi kesayangan Tuhan, Nurul. Serius, malu, taqwa dan menjadi qurratu a'yun pada yang berhak insyaAllah.


Wassalam,
Gombak.

No comments: